Redirect You

This page is just an archive for all my old posts. My new blog is at blog.sayfurrahman.com. Thank you.

08 April 2007

Dilanda DEMAM

Assalamu'alaykum warahmatullah, ya ikhwaniy,

Saya sedang dilanda demam.

Ya ikhwaniy, tolonglah do'akan ye. Do'akan kesembuhan. Do'akan hati ini tak lari dan remuk diuji ALlah.

Benarlah, kesihatan bila tiada sebuah ujian dari Allah. Do'akan saya seperti Nabi Ayub. Yang tabah dan bertambah syukurnya dengan sakit yang berpanjangan. Do'akan saya seperti Rasulullah (SAW), yang tabah tabah jiwanya menghadapi dugaan Allah.

Saya berharap demam ini tak menjadikan ana tertinggal dengan urusan yang banyak. Mungkinlah demam ini satu rahmat, untuk memberi saya rehat. Untuk memberi ketenangan fikiran.

Saya berdo'a agar diri ini sembuh. Andai sakit ini disebabkan dosa-dosa yang lalu, semoga Allah emberi keampunan kepada saya. Saya juga mendo'akan setiap daripada ikhwah dan akhawat kebaikan. Terutama sekali dalam tempoh dekat nak periksa nih. SSemoga anda semua cemerlang dalam peperiksaan dunia dan akhirat.

Allahua'lam... Sekadar nukilan seorang akh yang masih terasa dirinya berdosa...

Search The Web