Redirect You

This page is just an archive for all my old posts. My new blog is at blog.sayfurrahman.com. Thank you.

13 November 2006

Salam dan Maaf

Assalamu'alaykum warahmatullah...

Suatu ketika sedang ana bertaip² di komputer yang tak seberapa nih tetibe terfikir...

Aku nih... confirm ke dapat hidup lagi lepas nih? Aku nih... Macaaaam la dalam taip-menaip nih akan terus berpeluang bernafas... Terus berpeluang menggerakkan jari-jemari nih... Dapat terus berpeluang untuk melaksanakan semua apa yang terdapat dalam kepala nih....

Sesampainye fikiran tuh kat ana... Teringat...

Aku nih... Mulut aku bukannye baik sangat... Lelagi la jari nih... Mudah je nak kutuk orang kengkadang tuh. Tak kiralah... Sebut ke... Tak sebut ke... Tulis ke... Tak tulis ke... Ntah le ek... Pesaaaalla macam tak sedar diri jugak nih. Kalau terkene sakit... Kalau buat kalau buat kat orang, "Padan muka dia!" pulak... Isy... Isy... Ape aku nak jadi nih...

Terus menerus imbasan...

Aku nih... Macam confirm je leh masuk syurga. Dah ler amal tak tentu... Berterabur... Selalu menangguh... Ntahle. Kenapa nih?? Ya Allah!! Kenapa dengan aku nih?? Apakah takde sikit pun harapanku terhadap redhaMu?

Aku nih... Berangan amalan dah power... Perkara lagha masih lagi teruskan...

Aku nih... Berangan dah cukup da'wah. Tengok orang lain; JAAAUUUUUH lagi hebat! Sombong sangat... Keras sangat ke hati nih?? Ya Alllaaaaah! Lembutkanlah hati dan jiwaku ya ALLAH!

Terdetik pula...

Eh... Lama dah rupanya aku tak memohon ampun. Tak kiralah... Memohon ampun dari Allah lama tak buat. Mohon ampun dari keluarga pun lama gak. Kengkawan... LAAAAAAGIIlah.

Oleh itu....

Seandainya hidup ni ditakdirkan tidak melebihi saat ini di dunia. Ikhwan dan akhawatku seIslam... Maafkan ana, 'Umayr Sayfurrahman, atas apa silap yang pernah ana lakukan... Atas apa terkasar bahasa. Atas semua yang terlepas kata. Atas tanggungjawab yang terlepas. Atas semua kesalahan dan kesilapan. Maafkanlah.... Maafkanlah... Maafkanlah setulus hati...


'Umayr Sayfurrahman bin Ainullotfi
Student,
Computer Science (Software Engineering)

Search The Web